2019. április 11., csütörtök

Made in Austria Blog - Bonus content: a szent Útvonal lista



Íme ahogy ígértem, zárás után a leghűségesebb vendégeimnek kiadom a féltve őrzött receptkönyvet, a blog teljes útvonaltervét (néhol az azóta szerzett tapasztalatokkal felturbózva) - de amolyan "tartalomjegyzék" lévén hülyéskedés és csillámpónis poénok nélkül.


4 fontos apróság viszont:
I: Az itteni sorrend az ár/érték arányban készült tekintetbe véve, hogy otthonról sokaknak nem mindegy hogy mennyit kell menni a jó helyekért, és főleg, hogy ez mennyibe kerül...
II: értelemszerűen otthonról minden idő és táv egységhez hozzá kell adnod a Salzburgig tartó autópályázást - vagy betervezni valamit a köztes távra / Budapesttől ez minimum 5,5 óra meg rossz esetben + 1 szállás valahol...
III: Minden etap úgy van tervezve, hogy bőven teljesíthető legyen, akkor is, ha sokat akartok fotózni / drónozni stb, esetleg egy kisebb részt belőle lenyomjatok 2x...
IV: Ha ősz vége és tavasz vége között nézed az útvonalakat, ne lepődj meg, ha a térkép kb ilyen hülyén néz ki:

Ez azért van így mert mivel május elejéig / közepéig sok passo zárva van, ezért a Google csak május végétől tervez át rendesen, szóval így nézd a térképeket. (inkább május közepétől)


Szóval íme: 6 év súlyozott motoros átlaga a világ legjobb helyein:

1: Vallhalla


Mégis mit hittél Tibor, mi más lesz az első?? :-)
Ha olvastad a blogot, tudhattad, hogy ez úgysem lesz kérdés :-)
...de nézzük kicsit objektívabban:

Pro:
1: Látványban, kanyarszámban, élményben mindent ver.
2: Semelyik olasz passo-ja NEM fizetős (csak a Glockner Ausztriában)
3: Közelebb van mint Svájc vagy szardínia --> kevesebb szállás, kevesebb km, kevesebb pénz
4: Marha jól variálható 1,5 - 4 (vagy több naposra) az élmény mégse csorbul sokat
5: A Passo-k nagy része mindig nyitva (télen is)

Kontra:
1: Az olasz automata benzinkutakkal néha küzdeni kell mire adnak benzint, mert ugye alapból olasz nyelvre vannak állítva
2: Függőséget okoz már elsőre is
3: "Ha egyszer eljössz ide minden más egy kalap szar lesz utána"



Íme az alternatívák

A, - rövid verzió: 1,5 nap / kb 550km

1.nap: kb 300km - a keményebbek lenyomhatják aznapi indulással otthonról + szállás nélkül
- blog link itt -
az első nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: kb 250km / 5,5 óra. Igen CSAK 250, de ha nem nyélgázon végigrombolsz, hogy 2 nap múlva már a felére se emlékezz, hanem pár képet is csinálsz, kajálsz is, kiad majd egy teljes napot.
 - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el




B, - közepes verzió: 3 nap / 1000km

1. nap: kb 350km / kb 6 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 300km / 6,5 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 400km / 6 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el




C, hosszított verzió: 4 nap / 1250km

1. nap: 370km / 7 óra
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 250km / 6 óra (ami több mint 10 a tankolásokkal, fotózással, kajálással stb)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: kb 280km / kb 6 óra - a google nem tervez át a jó passókon csak május közepétől kb!!!)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

4. nap: 350km / 5,5 óra
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el





2: Túl mindenen - Switzerland tour


Kérdés nélkül az új 2. helyezett: 4 nap / 1600km!

Pro:
1: Látványban, kanyarszámban, veri Vallhallát - néhol mérföldekkel, de motorozási élményben már kb egy szinten vannak. Cserébe viszont sajnos:

Kontra:
1: Messzebb van majd' 500km-rel --> 1000km-rel többet kell menned érte oda-vissza
2: Drágább is: a svájci szállások átlagosan 30-40 euróval többe kerülnek fejenként és éjszakánként, nem beszélve a +1000km benzin és időköltségéről. Ja és a Kaunertal-i gleccser meg a Timmelsjoch is fizetős - igaz a 2 nem kerül annyiba mint 1x a Glockner... :-P
3: Kuuuurva hosszú, de ha "rövidíted" akkor a kieső részek sokat elvesznek a teljes élményből és nagyon gyorsan átesik a "kurvára nem éri meg elmenni odáig" kategóriába
4: Sok Passo csak Június elején-közepén nyit. Bővebben itt találsz infókat: https://www.alpen-paesse.ch/en/

de ettől függetlenül, ha ezt választod és végignyomod az egészet, be fogysz szarni tőle azt garantálom :-), szóval:

1. nap: 430km / 7,5 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 360km / 7 óra - blog link itt - (de a google csak május végétől tervez át rendesen, mert addig sok passo zárva van!)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 400km / 8 óra - blog link itt - (google szintén csak később)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

4. nap: 410km / 6,5 óra - blog link az előző
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el


3: Stelvio tour


Előbbivel ellentétben megkérdőjelezhetően dobogós csak.
Végül azért érte csak el még mindig a 3. helyet, mert ha a Glockner már megvolt, akkor a bakancslistás "kötelező" utakból ez a "következő sablon". Ha nem lenne benne a Timmelsjoch, lebeszélnélek róla, de mivel benne van (+ a felpimpelt első nappal megkapja a 3. helyet)

Pro:
1: Kipipálhatod ezt is, neked is meglesz a kötelező 2 Stelvio-s képed, és a Timmelsjoch megduplázza az élményt annyira, hogy 2 évig erről beszélj a krimóban.
2: A többi köztes megállóval (Walchsee partja, a Pertisau-i kilátás, a Reschensee elárasztott temploma stb.) egy nagyon szép és élvezetes túrát kapsz
3: mindebből csak a Timmelsjoch fizetős, de az se túl drága (10-12 eur asszem)
4: ha első nap korán indulsz otthonról és kemény vagy, az első nap lenyomható egyben köztes szállás nélkül
5: 1 nap szabival (péntek vagy hétfő) otthonról is megoldható 3 nap alatt

Kontra:
1: Túl sok és túl hosszú szakaszt kell autópályán lenyomnod (még a tuningolt első nappal is) hogy meg tudd járni egy hosszú hétvége alatt
2: a köztes részek nem rosszak de eléggé feledhetők

Ettől függetlenül íme:

1 nap: 320km / 5 óra - blog link itt (a lap alján keresd majd) -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 330km / 6 óra - blog link az előző
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el



4: Salzburg-Land Tour



Nem gondoltátok volna mi?
Pedig de...
És igen, tényleg veri a szlovén túrát a gigabarlangok, Trieszt és a Mangart ellenére is, és az kurva nagy szó ám!
Hogy hogyan, és Miért?
Mert itt 2 napban megkapod Ausztria legeslegjobb részeit, láncba fűzve és úgy sűrítve, hogy az agyad eldobod tőle azt garantálom.
Tudom a napi távok nagyon rövidek, de ENNYI látnivaló még kicsit kevesebb motorozás árán is megéri.
És az össz élmény nagyot üt ám hidd el!

Pro:
1: ez van neked is a legközelebb
2: Ha első este eljössz Salzburg-ig és ott szállsz meg, este még megnézhetitek a várost kivilágítva

3: Sankt Wolfgang (blog link)
4: 5db osztrák álomtó partján motorozhatsz,
5: Traunkirchen & Hallstatt,
6: a Gosau-i tó (blog link),
7: a Werfen-i vár (blog link), 
8: Lichtensteinklamm-i szuper-szurdok (blog link), 
9: Grossglockner, Zell am See, a Hochkönigstrasse, az Arturhaus, 
10: Rossfeld Panoramastrasse (blog link) & a Königsee

Kontra:
1: 2 napra ez így kurvára erőltetett menet, de ha elsősorban motorozni jössz, és mindenhol csak 2 képet csinálsz (St Wolfgang, Lichtensteinklamm kivételével) akkor szűken de belefér
2: mivel úgyse fér bele majd minden vissza kell jönnöd ide minimum még1x... :-) ...naná hogy motorral!

Szóval:
1. nap: 250km / 4,5 óra (ami a valóságban 10,5 lesz a bámészkodással együtt hidd el nekem)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhetö el

2. nap: 330km / 7 óra (A lichtensteinklamm-i séta +1 óra de ki ne hagyd! + az ebéd valahol még egy óra + tankolás + cigi, szóval keljetek KORÁN!)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

...lehet hogy át kéne ezt tennem a 3. helyre?



5. Best of Slovenia Tour


Nem, nem a "megasztáros" amire emlékszel, hanem a másik :-)
A 3 napos, Bleddel meg mindennel.
És hogy miért csúszott az 5. helyre egy Salzburg-Land túrához képest?
Pusztán a súlyozott átlag miatt, és a Salzburg Land túra épphogy egy fél hajszállal jobb csak mindent egybevetve. Az meg kurva kevés ám...

Pro:
Bled, Trieszt, tengerpart, szuper-kastély, barlangvár, gigabarlang, Mangart, és vagy 200km-nyi szlovén hegyi szerpentin.

Kontra:
Ha a látnivalókra lusta vagy időt szánni, már rögtön nem üt akkorát az egész és a 800km-es (plussz a hazaút!) túrából "csak" 200km-en tudod letenni a térded...


1. nap: 370km / 6 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 225km / 4,5 óra - blog link itt - (kevésnek tűnhet, de a Predjama-i barlangvárra meg a Trieszt mellett-i szuper barlangra kell egy + 1,5/1,5 óra - úgy meg már mindjárt egy 8 órás szakaszod van)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 265km 5:45 óra - blog link itt - (szintén nem sok km, de nagyon fasza utakon, a + 3 óra meg kell a látnivalókhoz)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el



6. Mangart Tour


avagy az "Édes-savanyú Motoros túra kínai módra" .....túra.
Ok... Cigányodsz. (*köhh* - "én is ezt tenném")
"Kéne az előző 5 helyezett egyben, de "óóócsóóóbban Tibikém, érted???"
"Értem."
...otthoni viszonylatban ez kéne hogy legyen a sztár, a nyertes, mert egyszerre ad egy csipet Vallhallát, de Best of Slovenia-val keverve, de a legkevesebb lóvéból...


...Nem, nem arrogáns nagyképű faszoskodok, de ismerd be, neked is számít a lé... mert ha nem így lenne, valószínüleg te is inkább egy EGY HÓNAPOS FULL EUROPE TÚRÁRA mennél mint ez a csávó:
(nyomj egy lájkot a parasztnak, megérdemli!)

....de neked is számít!
...szóval keresed a költség "optimumot".
A jó hír az, hogy megtaláltad! EZ AZ!:

1. nap: 320km / 6 óra - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

2. nap: 280km / 6 óra: - blog link itt -
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 300km / 5,5 óra: - blog link az előző, a 2. napról.
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el



7. Bond nyomában 2 keréken - Monte Carlo Tour


Sokadik helyre csúszott a Monte Carlo Tour, pár tök triviális indokból:

1: Túl messze van. Még Salzburgból is kb 1000km egy irányba, így ahhoz hogy ez beleférjen 4 napba pályáznod kell. 
Sokat. 
Túl sokat. 
Az meg hogy ezalatt egy puhább / közepesen kemény nem-túra gumi kockásra kopik az ugye sejthető, és az összképhez és össz-élményhez képes egy fájó plusz költség.

2: Nem ér annyit.
Ok, egész sok jó rész van benne a svájci 21-es úttól kezdve a Majola pass-on át - egészen Nizza főtéréig, de akkor is. 
Nagyon kell hogy akard azt a hülyén vigyorgós Jacht-kikötős szelfit, hogy az összes többi útvonallal szemben megérje ezt választani, de te tudod...

Képeslapot azért ne felejts el hozni a szomszédnak ;-)






1. nap: 350km / 4,5 óra:

a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el



2. nap: 420km - 7 óra:
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 330km - 4,5 óra: (autópálya nélkül a parton motorozva 340km - 9,5 óra!)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

4. nap: 720km! - 8 óra:
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el


8. Garda tó túra


Elsőkből lesznek az utolsók tartja a mondás és tényleg.
A mai napig emlékszem MEKKORÁT ütött az első olaszországi túrám, és szerencsére a sors úgy hozta, hogy minden ami ennél később / ezután jött (a többnapos túrák persze) képes volt rálicitálni erre.
Félre ne érts. Ez az útvonal sem szar. 
Sőt! Amikor a magyarisztáni Kecskemét és az alföldi bombatölcsérek kerülgetése után megláttam ezeket a helyeket, te is tudod, hogy őszinte örömmel és orgazmussal fostam össze a bokámat tőle.
És ha adott esetben te is (bármilyen okból is) de EZZEL kezdesz, neked is PONT EKKORÁT üt majd, hidd el. 
......Vallhalla után persze nem, de az ugye nem is kérdés... "mert onnantól nem lesz más...: csak az üveges tekintet és az esőember módjára bólogatva a mantra:
"...vissza KELL mennem...! Hív a HEGY"

 - blog link itt - (a lap kb 1/5-től)

1: nap: 410km / 6 óra:
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el
2. nap: 270km / de 6:15 óra!: (...ami kb inkább 11-12 óra mert ugye a templomhoz le kell másznod, az út alatt töbször megállsz fotózni, tankolni, kajálni stb)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el

3. nap: 430km / 6 óra: (kicsivel Brenner utánig Landstrassén, Brenner utántól autópályán)
a nap útvonalterve: - ide kattintva - érhető el



"....a picsába... ez így sehogy sem lesz egy "szabványos / közkedvelt 10-es lista!"
"Tibor... afaszom! Ez így kurvára nem EU konform baszod!
"Mi lesz így az EU-s pénzekkel???"
"...de... de Főnök... Mi azt EDDIG SE kaptunk....!"
.....*hukk...." iiiigazán???
"Akkoooo a f@szomazegészbe Tibikém!"
"Dobd be nekik azt a puttó - Nockalmstrassét (link) ami kiszedi a nemlétező veseköved is - vagy a fél órás - Rossfeld Strasse-t (link) - utóbbit esetleg a - Gaisberg-el (link) - megfejelve, hogy ne nézzen ki szarul, vagy bánom is én bazzeg..."
 Nockalmstrasse
Rossfeld Strasse -  Berchtesgaden
 Gaisberg - Salzburg

"oldd meg Tibikém hogy szép legyen oké?"
"oké...."


Nos... mielőtt megtöltöm ezt a listát "szeméttel", - helykitöltésként - következzenek inkább a:

 Jövőbeni Tervek


9: Vallhalla 2.0 - a bosszú


*ERROR* ..... "Te Tibor... itt valami nincs rendben... Nem azt mondtad, hogy Vallhalla az élet értelme? Akkooo hogy a f@szba kerül a 9. helyre???"
"Nos úgy vazzeg, hogy itt, EBBŐL AZ IRÁNYBÓL még nem voltam, de ha a fene fenét eszik is, idén még akkor is visszamegyek!!!
*tikk*
"nem nem őrültem meg de ....de nekem vissza KELL mennem Tibor! Te ez nem értheted..."
"...plussz végre vissza kell szereznem a becsületem (és a pöcsöm) maradékát Odinéktól Pokol Pannával"
".......eeez jó lesz! ;-) ...csak az a kuuurva eső ne essen!)

1. nap (péntek du.) kb 260km / kb 4 óra : Hochkönigstrasse / Glockner. Mi más?
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el

2. nap: 250km / 5,45 óra - ha túl rövid lenne, a végén még egy karikával a Passo Sella-n / Grödner Joch on keresztül vissza Canazei-be (úgy már - 300km / 7,5 óra - )
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el

3. nap: kb 300km / kb 5,5 óra: a Passo Stalle végre visszafele
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el



10: "A sziget amit Isten jókedvében teremtett" - Sardinia


Évek óta minden "nagy öreg" csak mosolyogva legyint a Vallhalla függőségemre, és egy képzeletbeli taslival csak ennyit mond: "....te kis hülye.... Semmit sem tudsz még...."
...nos ....lehet.
Szeretném is remélni hogy szeptember végéig megváltozik a véleményem a "motoros mennyországról" ;-)
Addig viszont íme a Terv!  ...azaz a Terv 3 mert a Terv 1 az.... na mindegy...

1. nap: 360km / 7 óra: Vonattal le lehetne ugyan vinni a motort Bécsből Livorno-ba, bk 100 Eur-ból, de abban mi a pláne? Akkor inkább fizetek 50+50-et benzinre meg szállásra de a Glockner-en, a Misurina tavon és a Giau-Pass-on keresztül ;-)
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el
2. nap: 460km / 5,45 óra: (távra sok, tudom, de Pisában úgyse akarok 1 óránál többet eltölteni, Firenzében max 2-t, az még mindig csak 9.... Ok... a szarakodásaimmal 11, de még az is belefér)
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el
3. nap: 330km / 6 óra: Cala Gonone, az SS125 és a szuper barlangok
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el
4. nap: 310km / 5,5 óra: a cél a 128-as út Caliari-ból Olbia.ba
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el
5. nap: 480km / 6,5 óra: (hogy ebbe a napba hogy a francba fog még beleférni a Ferrari museum az még kérdéses, de valahogy muszáj lesz megoldani...
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el
6. nap: 360km / 6 óra: juss haza a Grödner Joch-on keresztül
A nap útvonalterve - ide kattintva - érhető el

 ...és némi remény: 
Tudom, tudom, a múltkor is megesküdtem Peti a hörcsögöm életére is hogy abbahagyom....
...vége a blognak, vagy ne legyen többé a nevem Sir Francis Ford ....Ferenczc. Igen czc-vel mert az úgy még kékvérűbb :-P
Szóval ja. Mivel az előbbi 2 útból jó eséllyel max Vallhalla 2.0 jön össze, az meg kevés egy fél évadhoz is, nem is lesz tovább, de...

...de ha Szardínia összejön, azért összekalapálom a "Director's Cut - Limited Edition-t ;-)"
...szóval drukkoljatok ;-)



 - THE END ....(?) -




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése