2014. január 16., csütörtök

Made in Austria - Január


vagy ugrás a legelejére:

01.13.: a hírünk ára


Múlt pénteken megint elmentem lakást nézni. Nem muszájból, mert a mostani panziómmal egyenlőre meg vagyok elégedve, de ez a lakás olyan lett volna,hogy beszarás:
2008-as társasház, 3. emelet, 9nm fedett terasz, déli tájolás, 78nm - 2,5 szoba, műanyagredőnyök minden ablakon
zsír új fullos konyha:
és egy szintén fullos fürdőszoba:
Mosógép - szárítógép a pincében, zárható, fedett biciklitároló, élőtető a kocsinak.

Időpont egyeztetés, találkozás a két nyugdíjas tulajjal és az ügyeket intéző 40-es lányukkal.
Az alap normál kérdések - rezsi, egyéb költségek, hol dolgozom, mikor jön a párom utánam stb, elbúcsúzás és megegyezés,hogy másnap reggelig visszaszólok h mi van.

Persze a lakás kurva jó volt, és nem akartam lecsúszni róla, úgyhogy 2 órával később már hívtam a nőt, hogy ok, kivenném, mikor írunk szerződést és mikor fizessek?

Aztán jött a hideg zuhany: "Hát ö elnézést kér,hogy ezt mondja, de nagyon félnek attól,hogy mivel magyar vagyok, majd beköltözik még velem együtt másik 8, is, mert már nem 1x hallottak ilyet..." :-(
És nem számított, hogy azonnal fizetek, az sem, hogy 30-an felüli értelmiségi vagyok, eljegyzés után és kurvára nincs már hangulatom idegenekkel együtt lakni, nem hiányzik a kolesz feeling. :-(

Csak az,hogy magyaroknak inkább ne...

A szomorú az,hogy valahol meg is értem őket. Nyugat Európának már nem ok nélkül van tele a töke a fajtánkkal, akik "majd megoldják okosba" meg "jóóó az úgy"
6-an, 8-an kivenni egy 2 szobás lakást, meee' nyugaton dolgozunk de se nyelvet nem beszélünk rendesen, se lakásra nincs pénzünk, és még nem is ez lenne a baj...

Hanem hogy "okosba" nyomjuk, nem szólunk a tulajnak, de eszünk annyi mint a hintalónak és le is bukunk, meg nem fizetünk meg stb....
Kedves összes volt honfitársam akik magatokra ismertetek: A jó kurva anyátok!


01.17. a szürke hétköznapok


Mit lehet csinálni tél közepén egy kis osztrák faluban, amikor se hó, se céges motor (meg különben is kurva hideg van), se saját kocsi, de még megfizethető konditerem sincs 30km-es körzetben...?
Hát... nem sok mindent. :-P Leginkább végigvinni az összes Call of Duty-t, Medal of Honor-t, Tomb Raider-t, és megnézni az összes kedvenc filmed olcsó chips-szel meg kilós mandarinnal.... 4x :-P
Na jó... nem is annyira szar ez a tél :-) Legalább a kurva eső nem esik :-)


01.18. elgurult gyógyszerek...


Az mattighofeni főbérlők idióták. Persze tisztelet a kivételnek, de tényleg. Szombat lévén megint elmentem lakást nézni "úgyis ráérek, miért ne" alapon, most éppen ezt:
64 nm, 2 szoba, új építésű, előtetős parkolóval - havi 700 rezsivel, ami azért kicsit sok, de szódával elmegy




És akkor most jön az a rész, hogy DE...:
 - de a tulaj egy idióta (később látni fogod,hogy miért)
 - de az összes bútort elviszik - vagyis havi 700-ért rendezzem be én
 - de, igaz,hogy a konyhagépek beépítettek, és pl a keskeny mosogatógépet úgysem tudná normálisan se kiszedni, se beépíteni máshova, és egyébkéntis a konyha része, na azokért fizessek még 1500-at. 8-O
(persze szerinte ez nekem kurva jó üzlet, mert akkor az enyémek lesznek - de persze én se tudnám elvinni később ugyanezen okokból)
 - de, annak ellenére,hogy üres a pecó, csak 2 szoba és a konyhát lényegében külön megveteti, fizessek 2000 EUR-t kauciónak! TISZTATOTÁLHÜLYEEZBAZDMEG?????

Sebaj, legalább bicikliztem egyet a jó levegőn.

Hazaérve leültem a net elé, gondoltam csak találok valami mást. Ja... Pl ezt:
96 nm, kb ott ahol az előző, 4 szoba.... DE:

DE: ha meg akarod nézni hogy mégis MENNYIBE KERÜL vagy megkérdezni, hogy EGYÁLTALÁN MEGVAN-E MÉG, akkor rendelj magadnak kontakt-abo hozzáférést!
Ok, 5-10 EUR-t kifizetni egy telefonszámért az már lehúzás... Ja nem, várjunk csak:

 BAZDMEG, A LEGOLCSÓBB REGISZTRÁCIÓ 80 EUR!!!!
Ezek totál idióták. Ekkora pofátlan átbaszással simán jelentkezhetnének valami Provident-es középvezetői posztra :-P És ha teszem azt még ki is fizetem, meg is kapom a kibaszott telefonszámot, fel is hívom és azt mondják hogy "Jaaaa, ja aaaz! Hááá azt mááá rég kiadtuk!" Vagy ami még jobb, ha mondjuk kifizetem a 80 EUR-t, és utána megjelenik a havi bérleti díj, hogy 990/hó...
Ok, cserébe nincs közvetítői díj 1200-ért, de akkor is.
MENNNNYIRE IDIÓTÁK EZEK???
Lehet,hogy neki kéne állnom szórólapozni, hogy hééé f***fejek, a Rotchildék nem akarnak ideköltözni ÉS EZ NEM MONTE CARLO BAZDMEG!!!!


01.25. Olcsó program télire


Rövid érdekességként mondom annak aki Salzburg környékén jár és van akárcsak egy fél óra-óra szabadideje is, üsse be ezt a naviba: Wilhelm-Spazier-Straße 7a, 5020 Salzburg, Ausztria
Voliá: A Red Bull hangár! ...ja, amúgy ingyenes az egész. Igen, a WC is :-P És ha már voltál ott, akkor is érdemes bemenni, mert kb havonta átrendezik és hoznak valami újat.







01.27.-02.02. Incredible India


Gondolkodtam,hogy ezt a részt egyáltalán beletegyem-e, de úgy döntöttem nem.
Egyrészt, mert az összes többi infó ami a blogban van, a lakásbérléssel kapcsolatos szívások, a kajaárak, de még az itteni motorozások útvonalai is mindenkinek érdekes lehet, aki Ausztriába jönne dolgozni, vagy még csak mérlegeli hogy megérné-e, vagy akár csak pár napot nyaralna itt...
Az viszont hogy az adott munkahely amit találsz, az kiküld-e bármilyen más országba akármilyen okból, az már csak a cégen és a szerencsén múlik.
A címet meg csak azért hagytam benne, mert igen, nekem szerencsém volt, és igen, ha a KTM-hez jönnél te is kijuthatsz Indiába. Meg sok más helyre is. Ez a cég egyenlőre korrekt. Jó szállásunk volt végig, nem spórolnak rajtad, és az elszámolásnál sem szarakodnak hülyeségeken.
Szóval igen, ha mersz kockáztatni, lehet szerencséd és még utazhatsz is egy kicsit.
Ez persze otthon is igaz, csak ott már egyre kevesebbet, egyre kevesebb cégnél, egyre több bürokrácia és papírmunka után, és egyre nehezebb körülményekkel. Ennyi.

Na azért nem kell aggódni, idén is igyekszem majd érdekes vagy szép helyeket felrakni, de csak olyanokat, amihez nem mázli kell hogy eljuss oda, csak akarat, meg reális mennyiségű költőpénz, amit Te is simán össze tudsz szedni. :-)
Mondjuk ezt azért muszáj: A céges kajálda kijáratánál ez a két kondér van tele "magokkal" Először nem értettem, aztán felvilágosítottak: ez van Tic-Tac helyett :-)



- a történet a jobb átláthatóság kedvéért itt folytatódik - 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése