2013. szeptember 2., hétfő

Hello Ausztria



Sziasztok,


Ez lesz az első blogom, és fogalmam sincs,hogy kell jót csinálni belőle, úgyhogy ha elb**om, szóljatok minél előbb :-) Azért kezdtem el épp blogot írni, mert nemsokára Ausztriába költözöm és 2 hét múlva már tuti belezavarodnék hogy kinek-mit meséltem már és biztos lesz egy-két ember, akiket érdekel,h mi van velem, így meg nem felejtek ki senkit a hírekből, akit meg nem érdekel, az nem nézi és kész.
(a képekre elvileg rá lehet kattintani és úgy megnézhetőek nagyobb méretben is asszem)

Szóval, az előzményekről:


Aki ismer, az tudja, mióta az eszemet tudom motorosnak készültem. Állítólag már pelenkás koromtól brümmögtem már az első triciklimen is, és bár az ember azt hinné, hogy ezt idővel kinövi az ember, a rossz hír az, hogy nem. Később a BMX-en becsípett üres kólás doboz adta a hangot, majd az első mountainbike-on - lustaságból - ismét én, a sorsom pedig végül egy ehhez hasonló csoda pecsételte meg végleg:



És innen nem volt kérdés, hogy merre tovább:
Műszaki pálya, Gépészmérnöki diploma, 7 év autóipari tapasztalat és kb 6 év próbálkozás után (persze jókora kihagyásokkal) felvettek a KTM-hez Mattighofenbe.
Egy-két kép a gyárról még az interjú napjáról:





Egy régi álmom vált ezzel valóra, úgyhogy az összes rizikó és várható nehézség ellenére úgy döntöttem, hogy belevágok.

Jelenleg ott tartok, hogy:
- van egy előszerződésem a cégtől, (igen, még nincs aláírva)
- szállásom (elvileg) 3 hónapra egy Gasthausban a gyártól nem messze (hogy ne kelljen lakást bérelni kaucióstól, szerződésestül stb)
- egy hónapnyi euróm kajára meg a szállásra
- meg egy vonatjegyem 08.28.-ára oda-vissza Salzburgig – mert így olcsóbb és kész.

Szept. elején jelentkezem majd megint, hogy hogy ment a kofferes-vonatos kicuccolás, meg az első napok benyomásairól.


09.02. Az utazás & a szállás


Kijutottam, itt vagyok, de végül mégsem vonattal, hála Annettemnek és Spidinek, akiknek ezúton is köszönet érte.
Kocsival jöttünk Berchtesgadeni és Salzburgi kerülővel, ami nagyon megérte, mert még éppen szép időnk volt. 1-2 kép először a sasfészekből:







Aki nem ismerné a helyet: Ez volt Hitler „nyaralója” 1800m-en a német Alpokban, ahova vagy a hegy gyomrában lévő 124m-es lifttel lehet feljutni, vagy desszantosként…

Aztán Salzburg:


Sosem jártam még itt, de ez a város első pillantásra fasza. Valahogy ilyennek képzel az ember egy "osztrák" várost: Legyen benne hegy, mert Alpok, Vár, hogy legyen mit fotózni, és mert kell a "háttérbe", IGAZI óváros pumukli boltokkal és sikátoros kisutcákkal, végül de nem utolsó sorban, pedig kell bele egy folyó mert az éjjel-nappal rátesz egy lapáttal az összképre. És TESSÉK: 10/10! De szerintem a képek magukért beszélnek. (ja és szerencsére csak 36km, úgyhogy ide még vissza kell jönni)






Na és végül a szállásról:

A szobám - ami persze nem a fenti panorámára néz - Mattighofen főutcáján, egy panzióban, kb 4,5nm, 450 euróért havonta. Ha kicsit utánaszámolok, az azt jelenti,hogy a 40x30 cm-n álló kofferem is 10 000Ft-nyi területet foglal :-P Viszont ennél olcsóbb nincs 2000 Eurónyi kaució nélkül.
Ja… az,hogy net nincs, az érthető ennyiért, de azt 20 juróból megoldottam 6Gb-s nettel az itteni simkártyával.
Minibárhűtőt sajnos hiába kerestem, szóval a szendó készítés másnapra kilőve. A 37cm-es kis crt Grundig tv megteszi, viszont fűtés egyenlőre nincs pedig a mostani 10-14 fokban már jó lenne, mert hiába tetőtér, mégis hideg. A hab a tortán pedig a 2 darabból összerakott-fröccsöntött "egybe" fürdőszoba :-P
Étvágygerjesztőnek a képek:






Ja és a slusszpoén:
Ma kiderült, hogy 20km-es körzetben nincs mosoda :-O :-P

Ez még fasza lesz…




09.06. Az első hét után


Na hol is kezdjem...
Mondjuk a melóval: röviden annyit,hogy jobb, mint gondoltam.
Naponta legalább egy órát bütykölnöm kell valamit. Már cseréltem hűtőt, raktam fel bukócsövet 690 Duke-ra, kipufogót, műszerfalat, stb. Na nem a soron! Külön műhelyrészen a hétvégi játszós motorokon ;-) És ha lett volna annyi eszem,hogy egy motorgyárba elhozzam a sisakomat, már egy hete motorozhatnék bármivel, ingyen üzemanyaggal :-) Ja és figyeljétek a fenyítést: Főnök: „ez úgy van,hogy ha kevesebb mint 1000km-t mész, akkor nem kapsz motort, ha több mint 1000-et,akkor mindig” :-) Fasza! :-)

Ja, a másik: Itt a főnök is dolgozik becsülettel nem csak delegál, és ért is a szakmához, nem csak felsz*pta magát a jóba, mint egyesek… A múltkor pl pont valami kipufogócsonk hegesztésről magyarázta valakinek, (kezében az alkatrésszel, amiért ő ment el, ő vizsgált meg stb) hogy a varrat színéből látni,hogy megfelelő hőmérsékleten lett hegesztve, a töréskép fáradásos és nem hirtelen törésre utal stb… Szóval le a kalappal…

A harmadik, ahol a legtöbb magyar multihoz szokott embernek könnybe lábadt volna a szeme: Munkaruha igénylés… Megyek a raktáros csávó irodájába, hogy: Hello, x.y. vagyok, új ember a QM-en és kéne munkaruha.
Erre ő: ok.
Tessék itt van 2 póló, (mert most épp nincs több a méretben) gatya, kabát kell? :-) cipő, sapka, ktm-es kotton kilóra, minden van formanyomtatványkitöltés-aláíratásIstennel-pecsételtetés-másikIstennelaláíratás-engedélyeztetés-hhhhhh....NÉLKÜL IS!!! és lám: mégis működik.
Na mind1…

A hétköznapokról:

A kaja drága.
1kg kenyér 600Ft, 10dkg szalámi szintén, de cserébe nem „hús jellegű készítményt” kapsz.
A tej 300, 2L Cola 600, egy középkategóriás chips szintén.
Ha nem élsz nagy lábon, akkor is megeszel napi 10-15 eurót, azt meg szorozd fel 30-cal. 100-120e csak a kaja…

Aztán: Hogy ne csak a vidám oldalt mondjam, a mosatást még mindig nem sikerült megoldani, a szennyes meg gyűlik, úgyhogy íme a köztes megoldás, hogy Lajos is büszke legyen rám – hajdu 1.0.:



A szárítás dettó – műanyagmadzag 50m 1,5 euró – az ajtó és a szekrényzsanér közé hurokkal kikötve (hogy reggelre bontható legyen és ha egyszer idetéved végre a takarítónő, az se lássa) Tudom, cigány megoldás,de egyenlőre nincs más… :-(
Ja… Takarítók… Ahhoz képest,hogy panzió, 1 hét alatt még nem voltak. :-P Ugyanaz a törülköző, ágyneműhuzat, és már a wc papír is fogyóban… Fasza 135 000-ért havonta…
...Asszem mégis neki kell állnom lakást keresni.

A környékről:

Kis falu,de nem rossz. Van 3 különböző nagyobb szupermarketje, 2 gyrosos ami vasárnap is nyitva van – ami itt nagy szó – ruha-, sport-, és elektronikai boltja is, ahol egész nagy a választék, ha bármi kéne… A környék is elég szép, ma elmentem bringázni – a gond csak az volt,hogy tökmindegy merre mész, itt hegynek fel kell tekerni DE ÁLLANDÓAN, mint a szürrealista lépcsős képeken.
Na de ennyit mára, jöjjenek a képek:









09.10. Lakhatás – a’la South Park:”Kérjük adja át a helyét olyannak, akinek VAN pénze”


Szóval: Bárki hasonló emigráláson törné a fejét egy jó tanács: a kurva mosatást oldjátok meg először!!!
Az a legnagyobb szívás…
TV nélkül simán elvagy egy laptoppal, de még egy nagyobb okostelefonnal is, mint én.
A minibár hűtő ha szintén nincs az egy darabig megoldható, csak azt kell megszokni, hogy szeletre pont annyi szalámit vegyél, amennyit éppen akkor megeszel és kész.
De a kurva mosás az nem ok, ha nincs.
Egyrészt, mert tökmind1 ki-mit mondd, NEM tudod normálisan kimosni a cuccodat a csapban, főleg, ha mondjuk, csak egy sima farmerre gondolsz. Nagy, vizesen dög nehéz, sosem szárad meg és esélytelen kicsavarni rendesen, hacsak titokban nem tudsz Hulk-ká változni :-P
Szóval: oldd meg a mosatást, a többi már nem számít.

Vagy: Bérelj lakást!
Ja, hogy nincs egymilliód zsebben?
Akkor „add át a helyed olyannak, akinek van pénze.”
És ez nem vicc.
Tegnap voltam lakást nézni 3 faluval odébb, mert csak ott lehet találni havi 600Eur alatt.
Találtam is egy jót 470-ért kk-gel és fűtéssel együtt! Íme:




1 szoba, 39nm, sütő, hűtő, (mosógép nincs :-P) azt kb ennyi. Tök jó lett volna, DE:
A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSEKOR ezeket kell fizetni:
- első havi lakbér 470 Eur (ez ok)
- kaució 1200 Eur (több, mint 2 havi egy bútorozatlan kecóért)
- közvetítői díj 940 Eur (a kurva anyjukat, mindezt FÉL ÓRA MELÓÉRT)
- a közv. díj ADÓTARTALMA – 20% - 168 Eur (a pofátlan kurva anyjukat még 3,14x)

Szum: 2968 Eur.
Egészségedre paraszt!
Ja, van TV-d?
Állambácsi szerint akkor tuti nézed az ORF1-et meg az ORF2-t (=m1 & m2), úgyh arra még fizess kéthavonta 46 Eur-t (=3014 Eur) és HA VÉGRE AKARSZ MOSNI BAZDMEG, AKKOR VEGYÉL EGY MOSÓGÉPET, 229 EUR!!!! (=3243 Eur = 972 900Ft TADAAA!!! :-)
Nem rossz mi?

...Ja és a slusszpoén: az itteni törvények szerint ez határozott idejű szerződésnek minősül, ezért ha egy éven belül felmondod, akkor a fennmaradó időre fizetheted széped a lakbért tovább, függetlenül attól, hogy ott se laksz!
MEKKORA BIZNISZ!? …persze nem nekem… Másnak! …ahogy lenni szokott :-) Szóval asszem maradok a panzióban. Már lehet, hogy találtam is egy jót, de még nem akarom elkiabálni ;-)

Kicsit a melóról:

Az még mindig tök jó. Itt egy hét után műszaki rajz van a kezemben, krosszkarbikat szedtem szét ma is és megnéztem végre, hogy az X-Bow-nak hogy a fenébe nyílik a panoráma szélvédője hogy be lehessen szállni. Tök jó! :-) és holnap megint valami más lesz.
És végül, de nem utolsó sorban:
Megkaptam az első saját KTM-em:





09.13. a Royal Flush


Tegnap még csak csütörtök volt.
Nem hétvége, semmi ünnep, csak egy esős csütörtök.
Arról volt szó, hogy a hétvégére lehet, hogy kapok motort, már volt meghívóm is RGA-s kulcsátadásra, erre kapok egy lemondást a kulcsos sráctól :-(
Megkérdem tőle,hogy mi történt?
Erre ő: „ja, ne törődj vele, valamit elb**tam a naptáramban.
De jó,hogy szólsz…
Mi lenne,ha nem péntek du. kapnál motort, hanem MOST?!"
…Persze még kell benne első villát cserélnünk,de már itt az új” :-)
Szóval villát cseréltem, lepucoltam, kész:
700ccm, 70LE de csak 150kg-ra!


De ugye ez még nem a vége…
Mert ha otthon a Shell kártya volt a Full House, akkor itt van ez: a Royal Flush, ami mindent visz :-) ahahahahahaaaa


Viszont esik az eső, de szerencsére nem nagyon és mivel hétköznap van, KELL menni 100km-t :-) Google maps! E!


Végezetül csak annyit,hogy anyázzatok egy kicsit – legalábbis én ezt tenném :-) – szóval annyira nem volt kellemes. Esett az eső vagy 50km-en és volt vagy 10 fok :-P
Na jó.
Lóf*szt!
Kurva jó volt és szarok az esőre :-)
1-2 kép Gmundenről:





 











És végül a hazaútról: Igen, elég fasza ilyen helyeken motorozni :-)




Ami pedig a legjobb: A kulcs még a zsebemben ;-)

egy kis update:

Aki az előző sorok után elmorzsolt egy jogos rohadj meg-et, annak üzenem: kössz, hatott!
Azóta is ömlik az eső, de úgy, hogy azon már egy angol is káromkodna :-P






09.16. Egy hosszú hétvége a traktorok földjén


Valahol ott tartottam, hogy a 690-es Duke kulcsa még nálam volt és a köbcenti szerinti előírás szerint hétvégén naponta 375km-t bele kell csavarni. A gond csak az volt, hogy vasárnapra az egész országra monszunt jövendöltek, szombatra meg „csak” napszakonként máshova. Ugye, hogy meglegyen a km és minél kevesebbszer ázzak szarrá, kitaláltam,hogy az út nagy részét lenyomom szombaton, vasárnap meg 50-100km-t csak beletolok valahogy, úgyhogy szombatra ez lett a cél:


Reggel megnéztem a hőmérőt: 8˚C.
8! :-P
Gondoltam ha jól beöltözök, nem lesz hideg annyira… úgyhogy felhúztam 2 tréningnadrágra egy farmert, felülre meg 2 pólóra még egy hosszú-ujjút, egy kapucnis felsőt, egy polárdzsekit meg rá a bőrdzsekit :-)
Szerinted mennyit ért?
Nem sokat.
Kib**tt hideg volt.
Majd megfagytam, a Glockneren 2500m-en bokáig álltam a hóban, ráadásul elkezdett szemeregni a havas eső, az autópályán meg csak szimplán kurva hideg volt :-)
De hála az égnek nem áztam meg 1x sem…
Na de ennyit a meséről, íme a képek útban a Glocknerhez:








Aztán jópár kanyar után a csúcsról:












Szegény apámnak mindig nagy álma volt eljutni az Alpok havas csúcsai közé, de végül úgy alakult,hogy sosem jutott el ide… Ezért, mikor egy éve kb be lettek tervezve ezek a helyek egy nagyobb túrába, ahova én sem jutottam el, egyszer megbeszéltem az öreggel a temetőben, hogy ha mást már nem is tehetek érte, fogok onnan 2 gesztenyét és felviszem neki a világ tetejére… Igaz, a Grossglockner nem Európa legmagasabb csúcsa, de Ausztriáé igen, úgyhogy nem felejtettem el amit ígértem:




A Google Maps szerinti 2,5 óra idáig, az inkább 4.
Egyrészt, mert csak de. 10-kor nyitnak a kapuk, másrészt meg ugye jeges úton, vízátfolyásokkal kb 2˚-ban mégsem száguldozik az ember…
Dél körül indultam el innen, kb 3-ra értem Krimml környékére útban Gerlos és Mayrhofen felé:





Majd innen tovább Gerlos felé:






Míg végül kis kitérő után elértem Mayrhofennél a Zillergrund-i víztározót:









Kicsivel 5 után indultam innen haza és 230km-rel és 3 órával később, 13 óra motorozás után, kaviccsá fagyva és kb az életemért könyörögve hazaértem.
A nap tanulsága nekem, hogy kb 500km az úgy motorozható távolság, hogy az ember élvezi is, és a másik, hogy ha tök egyedül mész, és senkivel nem tudod megosztani amit láttál, szinte szart sem ér az egész…


Kimaradt jelenetek:


Egyrészt GPS nélkül menni nem fasza…
Ok, a telefonon van, de az valamiért zsebben már nem veszi a jelet, tanktáska nincs, de szivargyújtó adapter nélkül az se nagyon bírt volna ki 13 órát. Így maradt a városmemorizálás meg a táblanézegetés és a turistalátványosság keresgetések közben az eltévedés :-)
Így kerültem olyan részeire az Alpoknak, ahol csak egy ¾ festetlen sáv az út, és 10km szerpentin után veszed észre, hogy nagyon nem ott vagy, ahol lenni akartál, miközben a helyiek az egyetlen úton terelgetik a Milka teheneiket, amik közé faszán beszorulsz:













És végül, de nem utolsó sorban: a traktorok:
Tök jó, hogy a motorosokat sportdobbal előszeretettel büntetgetik a jódlis rend őrei, de bezzeg a 130dB-lel pöfögő, kékeslila olajködös füstöt okádó muzeális fostalicskákra azt mondjuk, hogy „hagyományőrzés” és így már sörrel a kezünkben vigyorogva szarhatunk az EU emissziós normák közepébe a Glockner tetején.
Ja… és ha már hagyomány, akkor űzzük legalább 427-en, mert úgy a fasza:












09.18. Magyarisztán szellemében


Rövid, de annál érdekesebb sztori, amitől kicsit „otthon” éreztem magam:
Annak ellenére, hogy a jelenlegi panzióban általában senki nincs rajtam kívül, tegnap előtt este 8 körül valaki matatni kezdett kívülről az ajtóm zárján.
Gondoltam, ha már szegény felmászott a 3.-ra segítek neki, úgyhogy kinyitottam, ahol egy csóri osztrák építőmunkás állt, kezében egy kulccsal.
És akkor jött a hungaricum meglepetés: kiderült, hogy kiadták neki a szobámat, amiben lakom! :-)
Fasza.

Gondolom, mivel hó elején fizettem, azóta a mami már seggére vert a havi lakbéremnek, sőt, már el is felejtette… Persze ez még nem lenne baj, de hogy az sem tűnt fel neki, hogy a 2 szobakulcsból csak egy van meg, és az is a pótkulcs, ráadásul, ennek ellenére mégis odaadta az embernek, az már azért furcsa…
Még szerencse, hogy otthon voltam és így nem arra mentem vissza, hogy:
„A” – valaki alszik az ágyamban
„B” csak simán eltűnt a fényképezőgépem, a winyóm, stb…

Asszem épp ideje lesz innen tovább állni…



A hétköznapokról:

3 hét után kezdem érezni,hogy ez nagyon nem olyan, mint Rastatt volt.
Mivel a város annál is jóval kisebb, se egy Real (Auchan) se Octomedia (Media Markt) se fotózni való se semmi.
A következő „város”, ahova 5Eur-ból el lehetne jutni 20km-re – Braunau – dettó. Az óváros része nem 1 utca, mint ennek, hanem 4, a „bevásárlóközpontja” meg egy 5 vagy 6 boltból álló földszintes valami, amiben a legnagyobb üzlet egy állateledel bolt, az Euronics-ben meg a választék 10 TV és 5 Laptop oszt slussz. :-P

Szóval túl sok mindent nem lehet csinálni.
A másik nagy különbség, hogy itt nincs senki, akihez szólhatna az ember, a soron meg aki van 1-2 magyar, az nem itt lakik, családja van, 50 múlt, úgyhogy a délutáni bandázás, sörözés kilőve. Na itt megtudja az ember, hogy mi az, hogy „egyedül lenni”. Annyira nem fasza. Hétköznap még elmegy, mert de. melózik az ember, de ha hétvégén nincs mit csinálnod, akkor véged :-P

Na az ilyen napokon kezdesz el azon gondolkozni,hogy megéri-e ez az egész? Megéri otthagyni a 1,5 szobás, teraszos lakásodat, ami garázzsal együtt volt 250 euró, és nem 450 a 4,5nm? Megéri otthagyni az összes haverod, a párod, a családod, hogy aztán motorozhass tök egyedül és ne szóljon hozzád senki? Hogy az egyetlen kapcsolatod az otthoniakkal egy recsegős, megszakadós, Sokol hangminőségű Skype legyen? Annyira nem biztos…

Ok, itt csomó helyre el lehet menni, de amint megmozdulsz, az minimum 25 Eur, de inkább 50, vagyis 2-3 szombaton simán eltapsolhatsz a semmire 200-250 Eur-t, az meg egy félhavi lakbér még itt is :-P Ja és mindezt ugye tök egyedül.
Jó szórakozást…








09.20. vannak még csodák


In medias res: Tegnap végre találkoztam egy vevőkapcsolatos magyar nővel, aki egy éve jött ki családostul, és du. volt olyan kedves és kb egy órában válaszolt az összes hülye kérdésemre.
Ami rövidtávon a legfontosabb: adott egy tippet: Lidl!
Meló után el is mentem megkeresni, és mikor megláttam bent az árakat, már szinte hallottam az örömódát, mert ugye eddig – ahogy az elején is írtam – bárhova mentem, minden kurva drága volt. Szóval: 2 barna zsemle a Sparban 1,70 Eur, itt 78 cent.
20 dkg szalámi a Sparban 4,20 Eur! itt 1,99.
A chips 1,49 helyett csak 0,79,
a Cola 2,19 helyett csak 1,29
 és 2 szappan is csak 58 cent!
Ráadásul itt van mindenféle más húsáru is 1,50 Eur alatt és nem szarok!
Ugyanaz, mint az otthoni Lidl-ben többnyire és azért nagyon nem mindegy, hogy 4 euróból 1 vagy 2 nap van vacsora.
A végén még itt is lehet Rastatt-i szinten kajálni, minimálisan több pénzből, az meg havi 50 Eur-t is hozhat, amiből ugye bármi mást lehet csinálni.

És végül a slusszpoént: Még az első napon kaptam egy ilyet:



Na a nevével ellentétben a bérlésért NEM kellett fizetni :-)
Bementem a csávóhoz aki intézi ezeket a motorokat, bevitt egy kisebb csarnokba amiben volt vagy 20 különböző motor, és kimondta azt, amit ilyenkor mindenki hallani szeretne:
 „Válassz!” :-)







09.23. Burghausen és az SMT


Igen, még akár ilyet is választhattam volna:



175LE, 180kg-ra, 1200 V2-es köbcentiből.
Brutál.

De… Nem. :-)

30 év fölött és 15 fok alatt van jobb is:



Ez „csak” 120LE, viszont zselés ülése van, kézvédői, markolatfűtése, szivargyújtó adaptere a GPS-nek, és ahhoz képest,hogy kb egy fotelben ülsz, jó szélvédelemmel, megy mint a barom :-)
Igaz, a lábam csak lábujjhegyen ér le róla, de az már mind1 :-)




Burghausen


Túl messzire most nem mentem vele, mert Salzburgban akartam körbenézni, hogy mit-hol-mennyiért lehet kapni cipőtől kezdve a MOSÓGÉPIG, és végül annak köszönhetem, hogy eljutottam Burghausenbe, hogy egy körforgalomból véletlenül rossz kijáraton jöttem ki.
...Ja meg,hogy utána nem volt kedvem megfordulni …eeegy 60km-en keresztül :-)
Jó volt az út na.

Szóval Burghausen. Ez már a német oldalon van, egy kis falu ez is, a várral együtt kevesebb mint egy óra alatt bejárható, de azért elég jól néz ki:











Plussz a helyi üveges mesterek egész ügyesek:







Hát, ennyi mára kedves nézőink, jövő héten újra jövünk.
A következő rész tartalmából:
Mission (félig-) Impossible – juss haza vonattal, ne késs le semmit, ne nézz be semmit, mert 1! dobásod van. (…mert ugye,ha bármit benézek, a következő vonatra már nem jó a jegyem :-P)








09.24. Kedd délután – hív a hibátlan aszfalt


Tudom, azt írtam, hogy jövő hét előtt már nem jelentkezem, DE…
Tegnap volt az utolsó nap, hogy nálam volt az SMT, a nap is sütött, és gondoltam, mielőtt megválunk egymástól, még kerülök egyet itt a környéken.
Fél 4-kor letettem a lantot, vissza a panzióba a fülhallgatóért, aztán komótosan elindultam …valamerre.
Nem volt se úticélom, se GPS-em, se semmi, csak hibátlan aszfalt ameddig a szem ellát, 1km egyenes szakasz nélkül, kedvenc számaimmal a fülemben, és az egyetlen szabály, hogy ha kereszteződéshez érek, mindig a hegyek felé vegyem az irányt…
Nem volt rossz ötlet :-)














Az a jó a Moondsee környékében, hogy bármerre indulsz, csak jó helyekre jutsz.
…persze ha igazán tuti utakat keresel, keresd meg a 154 – 145-ös utakat, és az egyetlen gondod az lesz, hogy vagy fotózol ilyen helyeket:



























…vagy felhangosítod a zenét, nagy gázt húzol, kapaszkodsz a kormányba és a sisakodba röhögve ordítod, hogy EZ jobb mint a Need for Speed:

kanyar…




még több kanyar… Gyerünk, megy ez gyorsabban is!



dumm dumm cssssz dumm dumm cssssz (katt a linkre a Soundtrack-ért)
GYOooooRSABBAN!



az alagutakban egy gázfröccs, mert jól hangzik a mennydörgés




ééés mégtöbb kanyar Wrrrommm




Sajnos nem lehet leírni azt az érzést, amikor a hegyi felfutón 100 feletti tempóról 2-t visszaváltva motorfékkel mennydörögve bevágódsz a kocsisor elé, sisakodban a kedvenc számaiddal, miközben önfeledt röhögéssel tovább csavarsz egyet a gázon, a nyomaték hátba vág és hussss, eltűntél a naplementében a hegyek között… :-)

Persze aztán eszembe jutott, hogy ha felraktam volna a sisakkamerát, akkor csinálhattam volna egy OLYAN videót, zenéstül, mindenestül, amitől BESZARTOK :-) …de ami késik, nem múlik ;-)








09.27. Az első hazaút



Na ezt is megértem, indulok haza vonattal.
Csak gondoltam, mint érdekességet megírom, hogy SEMMI szívás nincs a vonatban, összesen annyi, ameddig a koffert kihúzod az állomásig. Onnantól Hawaii van.
Még a legutolsó falusi vonat is ráver az otthoni Siemens-re, mert mozgásérzékelős ajtó van rajta, hogy ha kofferrel vagy, még gombot se kelljen nyomnod. Viszont a jegy 9 Eur 40 km-re.
Amitől kicsit tartottam, az a nemzetközi Railjet-en a hely, mert már a neten ott volt a felkiáltójel az adott járat száma előtt, hogy fullon lesz, szóval rossz esetben nemcsak hazamenni nem tudtam volna, de mivel pont ma költöztem ki az előző panzióból, még itt se lett volna helyem sehol, ahova visszamenjek… :-)
Ja, és neten ez az olcsó turistajegy NEM vehető, sem ott a faluban, ahonnan indultam, szóval ezt olyan orosz rulett módra be kellett rizikózni :-)
De szerencsére Most épp mázlim volt :-)

Ja, amúgy a költségekről:
Az itteni turistajegy 60 Eur, nem 40 mint az otthoni és naponta csak 3 járatra érvényes, nem az összesre mint az otthoni :-P
Ehhez még hozzáadod a helyi járatokat 2x9 meg a helyjegyet 2x3,50 az 85 Eur + amennyiből még otthon hazajutsz.
Ennyi.
Viszont útközben legalább lehet aludni :-)
Időd lesz rá, mert kocsival a táv kb 6 óra – ugyanennyi kell a Railjetnek Salzburgtól BP-ig, DE ha hozzáadod a helyi járatokat itt is, meg otthon is + az átszállások közt a várakozás, meg ameddig kijutsz az állomásig az még + 5 óra :-)
Egy jó kép a hazaútról:


u.i.: szomorú része a történetnek, hogy az osztrák 400km-es szakaszon egyszer sem, míg Hegyeshalomtól az összes magyar állomáson bemondták, hogy „vigyázzanak az értékeikre…” :-(








09.29. Az első visszaút – a halál (50 helyett) ¾ órája



Nem siránkozni akarok, de ez tényleg szívás volt.
Maga a vonatút nem, attól függetlenül, hogy ezren voltak a vonaton.
Du. 1-kor indultam a Keletiből, 6 órával később már a következő jegyet vettem Salzburgban, majd onnan fél 9-kor leszálltam itt a vasútállomáson.
Na itt kezdődött a szopó wellnessssz.
Ugye össze kellett szednem a bringámat is, hogy másnap legyen mivel bemenni dolgozni.
Ugye azt 31 év Magyarországon töltött év után józan ésszel mégsem mertem a vasútállomáson hagyni, úgyhogy lezártam az előző panziónál.
Azt azért gondoltam, hogy nem lesz fasza még este nagy kofferestül átsétálni a szomszéd faluba, de azt azért nem gondoltam, hogy több mint 45 perc lesz… :-P
Most már tudom, miért:




Például azért, mert MAJDNEM 3 KM!
És ugye amibe nem gondoltam bele, hogy egy 30kg-s gardróbot rángatni egy átlagos minőségű járdán, az átlagosnál kisebb kerekein NEM JÓ VICC!
De mondhatnám azt is, hogy *****  **********  ****  ****** sz**ás :-P

Amikor úgy 30 perc szenvedés után már a csigolyáim közül is izzadtam, belegondoltam, hogy kár, hogy EZT nem látjátok, és a pokolba kívántam az összes Milka tehenet, sífelvonót és főleg az összes koffergyártó népség teljes rokonságát.
De most komolyan…
...mit keres egy épeszűnek mondott ember az Isten háta mögött, 8 fokban, össz-vagyonával - egy kib***tt gurulós szekrénnyel az út szélén éjjel negyed 11-kor? :-(



Mondjuk azóta is hálát adok az égnek, hogy legalább nem esett most.
Na akkor ültem volna ki egy szál cigivel a számban az autópálya közepére letolt gatyával, hogy tényleg kapja már be minden és mindenki :-P
Viszont a szállásom jó.
VAN fűtés, VAN hűtő és VAN nézhető TV csatorna.










Igaz ez a legnagyobb szoba és egy hónap múlva kb át kell költöznöm egy kisebbe, de nem rossz.
A gond csak az, hogy még biciklivel is 20 perc a céghez bejutni, helyi járat meg nincs, hiszen kb 17 éves korától mindenkinek van kocsija. …kivéve aki nem Nyugat-Európában született.
Na az beszopta :-)


És végül, de nem utolsó sorban a nap slusszpoénja:
...összesen 10 óra utazás és ¾ óra szenvedés után, az érzés mikor rájössz, hogy NEM LEHET LEHÚZNI A PÚPOZOTT KLOTYÓT!!! …na az… az felejthetetlen :-P






- a történet a jobb átláthatóság kedvéért itt folytatódik -




3 megjegyzés:

  1. Helloka. A Blogodat a Hataratkelorol talaltam meg a tegnapi poszt kapcsan. Nagyon jo velemenyeket kaptal ezert megnyitottalak. Rogton latom hogy a KTM-nel vagy ami kulon szupi merthogy en 'oregmotoros' vagyok aki mar svarblival 8 evesen us utsak reme volt pedig nem le sem ert a laba :).
    Persze az is szupi hogy Ausztria szerintem irto jo hely. Tavaly 3 hetet toltottem Salzburgban (amirol Hataratkelos linked szol) es imadtam.
    Ugyhogy mindenkeppenkeppen vegigolvasom a blogod de ma meg dolgoznom kell aztan ugy is van par nap szbim amit meg ebben a honapban ki kell vennem.
    Na majd meg kommentelgetlek...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik az írásod hangvétele,abszolut átélhető minden élmény!
    Csak gratulálni tudok + még a világlátásodhoz is!

    VálaszTörlés